-Köpvillkor-


Priser

Alla priser på vår hemsida är angivna inklusive moms.
Vi förbehåller oss rätten att justera priser i efterhand till följd av till exempel (men inte begränsat till) valutaförändringar.

Åldersgräns

För att handla tillbehör alternativt köp av våra tjänster måste du ha fyllt 18 år.

 

Betalningsalternativ

Kort
På iPhonesupporten kan du betala med VISA, Mastercard eller med kontanter.
Kortbetalningar i butik samt betalningar med företagskort hanteras av vår samarbetspartner Bambora

Faktura
Vi erbjuder i samarbete med Visma finace fakturering till företag (Aktiebolag, kommuner, landsting, regioner, kommunala bolag samt myndigheter) med betalningsvillkor 30 dagar. Du får fakturan från Visma och kan betala i lugn och ro. Leverans mot faktura sker enbart till registrerad (företag) adress. Kreditgränsen är flytande och beräknas innan köpet avslutas. Högsta kreditgränsen som medges är  10,000 och företag. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker.
Vid tillämning av fakturering tillkommer en avgift på 23,20 ex moms.

Den 1:a april 2019 trädde den nya lagen om e-fakturering i kraft, enligt den lagen ska alla kommuner, landsting, regioner, kommunala bolag samt myndigheter ta emot fakturor elektroniskt, likaså ska leverantörerna skicka dem elektroniskt. Detta gäller alla inköp oavsett belopp.

 

Leveranssätt

Vi har ett fast pris på frakten oavsett hur mycket du beställer. Om du handlar för mer än 2000 kr bjuder vi på frakten.

Postpaket: 98 kr


Postpaket utrikes

Vi levererar endast inom Sverige.

Leveransbekräftelse

När paketet är packat och klart skickar vi kollinumret för ditt paket till den e-postadress du angav vid beställning,
Här kan du spåra var ditt paket befinner sig.

 

Transportrisk

iPhonesupporten står ej för skador på produkt som uppkommit med fraktbolag. Om paketet är skadat vid uthämtning så rekommenderar vi att du direkt reklamerar det hos ditt ombud eller till fraktombudet. Om du först upptäcker skadan när du kommit hem så ber vi dig ta kontakt med oss. Eventuell retur sker på köparens bekostnad och skador som uppstår vid transporten till oss står köparen för.

Ej uthämtade paket

För icke uthämtade paket förbehåller sig iPhonesupporten rätten att debitera beställaren 249 kr för omkostnader för frakt, emballage samt hantering.

 

Öppet köp i butik

Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom en viss tid.
Vi erbjuder dig som kund 14 dagars öppet köp i vår butik.

För att få lämna tillbaka varan måste den vara i nyskick (väsentligen oförändrat skick), komplett i oskadad originalförpackning med alla tillbehör samt inte ha en bruten plombering. Kom ihåg att ta med dig originalkvitto, faktura eller liknande inköpsbevis!

Ångerrätt i nätbutiken

Om du köper en vara på distans via vår butik har du enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar.  Efter det att du har skickat tillbaka varan betalar vi tillbaka beloppet inom 30 dagar, men oftast går det betydligt fortare än så. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

Du har rätt att öppna och kontrollera varan. Om det skett en värdeminskning vid öppnandet och kontrollen av varan kommer vi dra av motsvarande belopp när vi återbetalar din beställning. Vi rekommenderar att den förpackas väl, tillsammans med originalförpackning och emballage samt eventuella tillbehör.

För att underlätta hanteringen vid åberopande av ångerrätt så rekommenderar vi att du bifogar kassakvitto, faktura eller liknande inköpsbevis tillsammans med din retur. Använd alltid Postnords pakettjänst med spårning eftersom det är du som står för risken samt kostnaden för returfrakten.

Vid återbetalning rekommenderar vi att du anger bank och bankkontonummer (inkl. clearingnummer), postgirokonto eller personkonto, för att undvika eventuella avikostnader eller liknande. 

Skicka din retur till:

iParttech AB
Industrigatan 2
46137 Trollhättan

Du kan även vända dig direkt till vår butik för att returnera varan.

Garanti

Vi lämnar 90 dagars garanti på större delen av vårt sortiment.

Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel. Förslitningsskador eller förbrukningsartiklar omfattas ej av garantin. Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av olycka eller oaktsamhet.

Garanti på fuktskadad produkt gäller endast det fel vi åtgärdat och gäller ej framtida fel som kan komma att visa sig då produkten varit kontakt med vätska/vatten. Vi på iphonesupporten kan inte säkerhets ställa samma täthet på reparerad produkt och ansvarar under inga omständigheter produkt som utsatts för vätska/vatten/fukt.

Face-ID & Toutch-ID 

Vid byte av trasig framsida flyttas face-ID / Toutch-ID sensor från den gamla skärmen över till den nya skärmen, iPhonesupporten frånsäger sig allt ansvar om denna komponent inte fungerar tillfredställande efter skärmbyte. 

Om iPhonesupporten bedömer att ett fel på en produkt ej är ett garantifel kan kunden komma att debiteras reparations- eller undersökningskostnad. iPhonesupporten ersätter ej förlust av datainformation vid eventuella garanti- och serviceärenden utan det åligger kunden själv att löpande ta säkerhetskopior. iPhonesupporten ansvarar inte för förlust i näringsverksamhet.

Vid åberopande av garanti:

Vänd dig till oss på iPhonesupporten med din produkt samt kvitto eller faktura. Har du långt till vår butik så kan du kontakta vår kundtjänst istället. Ange artikelnummer, produktnamn, inköpsdatum, kvittonummer, felbeskrivning och din postadress, så återkommer vi till dig för vidare hantering. 

För ytterligare frågor kontakta vår kundtjänst. Kassakvitto eller faktura skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.

Returadress:
iParttech AB
Industrigatan 2
46137 Trollhättan

Reklamation

I Sverige har vi en lagstadgad reklamationsrätt på 3 år. Det är den tid du som konsument har på dig att påtala ett fel som fanns vid leverans av varan. Reklamationsrätten ska ej förväxlas med en garantiutfästelse då det är köparen som ska bevisa att felet fanns på produkten på leveransdagen (för en vara som ligger inom reklamationsrätten, och är äldre än 6 månader samt utanför garantin).

På en vara inom garantiutfästelsen är bevisbördan säljarens. Om säljaren anser att garantin inte gäller är det säljaren som ska göra det sannolikt att felet är självförvållat (t.ex. genom utlåtande från verkstad).

Returadress:
iParttech AB
Industrigatan 2
46137 Trollhättan

Läs mer på Konsumentverkets hemsida

Om du ska skicka en produkt till oss för reklamation så ber vi dig kontakta vår kundtjänst och uppge artikelnummer, produktnamn, inköpsdatum, kvitto-/ordernummer, vad som är fel och din postadress.

Reparationsvillkor

Normal servicetid är 1 timma
På de produkter som repareras är normal servicetid 1 timma, beroende på produkt och belastning på vår verkstad.
Leveranstid på avancerad reparation ex avancerad lödning 1-3 veckor

Undersökningsavgifter 300-600 SEK
Om felet på inlämnad produkt ej bedöms som garanti skickas normalt ett kostnadsförslag till kunden. Önskas retur utan reparation debiteras undersökningsavgift för att täcka fraktkostnader och hantering. Om produkten bedöms som felfri av verkstad debiteras undersökningsavgift för att täcka fraktkostnader och hantering.

Returnerade reparationer (reparerade, icke reparerade eller felfria) kan skickas tillbaka via någon av våra butiker eller per post. Om returen skickats per post och inte hämtas ut inom liggtiden hos postombudet efter det att kunden aviserats förbehåller vi oss rätten att fakturera kunden för kostnaderna.

Nivån på undersökningsavgifter är mellan 300-600 SEK beroende på produkt.

För lagrad data på inlämnad produkt ansvaras ej.
iPhonesupporten eller respektive tillverkare ansvarar inte under några som helst omständigheter för lagrad data på inlämnad produkt. Det åligger kunden att ta löpande backup. Exempel på produkter med lagrad data är minneskort, hårddiskar, mobiltelefoner och datorer.

3 månaders garanti på reparationen
Efter avslutad garantireparation lämnas 3 månaders garanti på själva reparationen, inte på hela produkten. Kvarstår längre garantitid än 3 månader gäller naturligtvis denna på hela produkten.

iPhonesupporten ansvarar för inlämnad produkt i 3 månader
iPhonesupporten ansvarar för inlämnad produkt 3 månader efter det att kunden meddelats att reparationen är färdig, eventuellt kostnadsförslag eller fått annan förfrågan där iPhonesupporten är beroende av ett svar för att kunna fullfölja reparationen.

 

Företagsköp

Vi fakturerar endast aktiebolag som varit verksamma i minst två år och som

  • Redovisar vinst
  • Ej har någon betalningsanmärkning (sedvanlig kreditkontroll utförs)

Om fakturering inte godkänns så skickas varorna mot postförskott. Då tillkommer även distributörens avgift på f.n. 110 kr. Mottagaren betalar hela postförskottsbeloppet när försändelsen hämtas på ordinarie utlämningsställe.
Stat, kommun och landsting godkänns automatiskt.

Vi debiterar er fraktkostnad enligt Postens standardprislista för valt leveranssätt.

Personuppgifter

Vi på iPhonesupporten värnar om att skydda våra kunders personliga integritet. Därför vill vi informera dig om att vi hanterar alla dina personuppgifter enligt GDPR (General Data Protection Regulation). GDPR ersätter den svenska Personuppgiftslagen (PUL). Konsument kan när som helst kontakta oss för att få veta vilken information vi har till handa i vårt kassasystem.

 

Feltryck

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter som blivit felaktiga vid tryck. Detsamma gäller information på vår hemsida.

Tvist

Vid eventuell tvist har iPhonesupporten som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Läs mer om tvistlösning inom EU via EU-kommissionens onlineplattform