-Vanliga Frågor-


FAQ


-Vad erbjuder vi för typ av mobilreparationer-

-Hos iPhonesupporten får du en snabb, trygg & prisvärd reparation av hög kvalitet och med en 3 månaders funktionsgaranti.
Vi använder oss alltid av högkvalitativa reservdelar av originalkvalitet eller bättre, 3 månaders garanti på utbytta delar ingår dessutom i priset. Vi lagar Apples samtliga enheter på marknaden och lagar de flesta fel som kan uppstå  på er telefon.Vi lagar även Samsung & andra märken på marknaden.

 

-Hur lång tid tar det att laga en iPhone & Samsung –

-De flesta reparationer kan göras på ca 1 timma. I de fall telefonen varit i kontakt med vätska/vatten eller något gått sönder på moderkortet kan det ta från några dagar till 1-3 veckor beroende på fel. iPads repareras oftast samma samma dag alt dagen efter. Byte av Glas/baksida på iPhone 8 – 11 Pro Max 1-2 dagar.

 

-Vad kostar det att laga min telefon-

Priset varierar beroende på vilken modell av telefon du har. Du finner kostnad på reparation av er telefon här. Vi har fasta priser på de flesta reparationer och behöver man byta ut flera delar justerar vi priset så det blir prisvärt förhållande till telefonens ålder & andrahandsvärde.

 

-Kan man boka tid för mobilreparation-

– Vi erbjuder tidsbokning lördag & söndag. Vi har Drop-in Måndag – fredag. Ofta kan vi laga din enhet medan du väntar men det går lika bra att lämna in er enhet och hämta den senare på dagen, vilket som passar bäst för dig. Läs mer om våra öppettider här

 

-Hur lång garanti får jag på mobilreparationen-

Vi på iPhonesupporten lämnar 3 månader garanti på samtliga av våra produkter & reparationer. Garanti lämnas endast på utbytt del och att delen monteras korrekt. Garanti på fukt/vattenskadad produkt lämnas  endast garanti på utförd åtgärd, skulle andra fel visa sig efter reparation på grund av fuktskada bekostas det av kund.

Läs mer om våra garantivillkor här.

-Vi använder alltid reservdelar av högsta kvalitet och lämnar 3 månaders garanti på våra reparationer och produkter. Eventuell kvarvarande originalgaranti från Apple upphör om du tappar din telefon så glaset går sönder. Om vi ska byta batteri på din iPhone och du har kvar originalgarantin från Apple, så kan den upphöra att gälla, men du har garanti på de delar som vi byter ut.

Läs mer om Apples garanti här.

 

Försvinner allt från mobilen vid lagning?

Vi rör ej befintlig data/information som finns på er enhet. Vi rekommenderar ändå att göra en säkerhetskopiering av mobilen för att vara på den säkra sidan. Det är enkelt och tar inte lång tid att göra. Vid en säkerhetskopiering sparar du all data på din dator eller i molnet ifall någonting skulle hända med din enhet.

Läs om hur du säkerhetskopierar här 

 

-Vad ska man göra innan man lämnar in mobil på lagning-

– Vi ser helst att ni innan reparation gör en säkerhetskopiering av er telefon, så att ni  sparar all viktigt information för att vid senare tillfälle kunna återställa din enhet. Vi på iPhonesupporten ansvarar ( under inga omständigheter ) ej för förlorad data/innehåll på inlämnad enhet. Ta bort lösenkod samt avaktivera hitta min iPhone så vi kan funktionstesta din enhet efter reparation.

 

-Hur gör man säkerhetskopiering på iPhone-

– Det finns olika sätt att säkerhetskopiera din iPhone. Du kan dels göra det via iCloud så . Ett annat alternativ är att göra det via iTunes som lagrar säkerhetskopian på din Mac eller PC.

-Säkerhetskopiera via iCloud-

Se först till så att du är ansluten till Wifi.
-Under dina inställningar trycker du på ”iCloud”, därifrån kan du enkelt trycka i att du vill starta din säkerhetskopiering.
För att verifiera att din iPhone säkerhetskopierats rätt kan du gå in på samma sätt under inställningar som när du startade och längst ner se tiden för den senaste kopieringen.

-Säkerhetskopiera via iTunes-

-Öppna iTunes och anslut din iPhone till datorn.
Ange lösenkoden eller om du vill lita på den här datorn.
Klicka i din iPhone-enhet när den visas på iTunes. ( Uppe till höger )
På Macbook finner du din enhet i Finder.
 Klicka på ”säkerhetskopiera nu” och när det är klart kan du verifiera att det blev rätt under ”sammanfattning”.

 

-Mobilen har blivit blöt – vad ska jag göra-

Vi på iPhonesupporten kan reparera de mest avancerade fel som uppkommit på grund av fukt vatten eller annan typ av vätska. Vi tillhandahåller avancerad lödning utav moderkort/kretskort. Pris och reparationstid beror på hur allvarlig skadan är.